//////

FORMA REDAGOWANIA INWENTARZY

Forma redagowania inwentarzy ruchomości jest bardzo zbliżona w układzie i stylizacji. Tak w miastach zachodnich, jak i w Polsce pisarze miejscy posługiwali się podobnym schematem przy opisywaniu odzieży i przedmiotów należących do całości stroju. Ze­stawienia szczegółów ze źródeł pisanych zyskują swą właściwą wartość jednak dopiero w połączeniu z materiałem ikonograficznym. Zbieranie suchych wzmianek i nazw ubiorów nie związanych ze ściśle określoną formą ubioru, wydobytych z dużej ilości przejrzanych tekstów archiwalnych, bez podania stanu majątkowego właściciela ubiorów, stanowi materiał martwy, bez większej wartości dla studiów kostiumologicznych. Materiały ikonograficzne, które wobec nielicznych tylko zachowanych ubiorów oryginalnych stanowią najważniejsze źródło do poznania stylu ubiorów, są w okresie renesansu bardzo bogale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *